20-06-2012 19:31

Broccoli, knolselder, zalm met snelle & gezonde bearnaisesaus

Dat gezond lekker kon zijn wist ik al, maar ook snel!

De broccoli (bio) en koolselder (diepvries want niet het juiste seizoen) heb ik gestoomd. De knolselder was trouwens mijn zeer gesmaakte aardappelvervanger. Je kan het goedje ook pureren en een beetje muskaatnoot toevoegen. Mijn kids vonden de knolblokjes alvast lekker: van "bweeuk brolselder naar hmmmm"
De zalm heb ik in olijfolie gebakken op de pan: 6 minuutjes geduldig laten bakken op de velkant en dan nog twee minuutjes aan de andere kant. Ik strooi sinds ik De Voedselzandloper heb gelezen ook altijd wat kurkuma op de zalm (en op zowat alles in feite)!

En dan de simpele, snelle én heerlijke saus:

50 ml witte azijn (kan dragonazijn maar die had ik niet in huis)
2 eierdooiers
2 koffielepers dragon (liefst vers maar helaas heeft de tuindragon de aprilse grillen niet overleefd)
50 ml soyaroom
Zwarte peper

Op een hoog vuur gedurende 3 minuutjes continu roeren. Niet stoppen want anders stolt het ei en heb je omelet. Mocht het goedje te slap blijken kan je steeds een beetje (spelt)bloem toevoegen.

 

—————

Terug


Contact

Kookollegas