03-06-2012 20:57

Help, mijn man wil pitta

Vol overtuiging een nieuwe levenwijze starten was makkelijk, de collega's enthousiast maken voelde als spelen in eigen stadion, maar dat thuisfront warm maken ... dat blijft tot op vandaag een hele uitdaging

Enkele tegenslagen:

  • mijn man die zegt dat "vergiftiging het favoriete moordwapen van vrouwen is"
  • de glaasjes versgeperst sinaasappelsap die onaangeroerd blijven
  • de kinderen die de suikerreductie als een oneerlijke straf zien

De belangrijkste overwinningen:

  • de kids die gesmuld hebben van mijn vers gedraaide mayonnaise
  • zoonlief die elke ochtend havermoutpap met soyamelk met me deelt
  • hoe het gezin genoten heeft van de gratin parmentier, ook al was het gehakt stiekem vervangen door quorn

Momenteel is er voor elke stap vooruit ongeveer eentje terug. Het moeilijkste is om iedereen gelukkig te houden. Vorige vrijdag had mijn man zo een ongelooflijke zin in pitta dat ik me schuldig voelde voor mijn gezondheidsterreur, ook al doe ik het om iedereen heel lang en heel gezond te laten leven. Mijn alternatief: het pitta broodje vervangen door een tortilla en evenveel groentjes in vinaigrette als vlees. En hij zei dat het goed was.

—————

Terug


Contact

Kookollegas