12-06-2012 18:49

Paprika in de oven met stiekem weinig gehakt

Ik heb een vleesverslindende man. Een half kilootje worst, schnitzel of gehakt gaan er bij hem zonder enige moeite in. Helemaal niet Voedselzandloper dus (helemaal niet gelijk welk dieet bedenkt ik me net). Mijn oplossing: ik vul 5 paprika's met 400 gr gehakt vermengd met een courgette en 250 gr. oesterzwammen die ik eerst fijngehakt heb. Voor de smeuïgheid nog een heel klein beetje gemalen kaas in de vulling, en de geweldige pomodori kruiden van Piet Huysentruyt. Vervolgens heb ik de gevulde paprika's 45 minuutjes in een voorverwarmde, 220° warme oven geplaatst. Als bijgerecht heb ik voor het laagglycemische bulgur gekozen.

Het resultaat: manlief vond het gehakt wat "natter" dan gewoonlijk maar wel lekker, dochterlief was iets minder makkelijk te verschalken en vroeg om volgende keer wat minder groenten in het gehakt te doen. "Welke groenten?", vroeg mijn man nog! Bij een volgende editie ga ik voor het snelle recept en dan kook ik de paprika's eerst enkele minuutjes zachter in water. De vulling zal ik al even voorbakken op hoog vuur waardoor het wat droger zal worden. 20 minuutjes in de oven moeten dan wel volstaan.

Mijn plan was trouwens om nog wat verse basilicum te gebruiken in de mengeling maar wegens volledig vergeten kreeg deze een ereplaats als garnituur.

 

—————

Terug


Contact

Kookollegas